tejarati tejarati .

tejarati

مشاوره بتن

مشاوره بتن یکی از موارد بسیار مهم در زمینه بتن است زیرا این امکان را فراهم می کند که مشاوره لازم را به کاربران و خریداران بتن را می دهد تا بتوانند یک بتن مرغوب را انتخاب و خریداری کنند .

در مشاوره بتن در زمینه های مختلفی می توان مشاوره داد در چگونگی مخلوط کردن بتن ،انتخاب بتن با کیفیت و... می توانند مشاوران و کارشناسان به مشتریان مشاوره بدهند.

یکی از مواردی که در مشاوره بتن بسیار مهم است مخلوط کردن بتن است که آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

طرح مخلوط مناسب بتن
به منظور دستیابی به طرح مخلوط مناسب با رعایت الزامات فنی و مسائل مالی می بایست موارد زیر مد نظر باشد:
بررسی شرایط  و ضوابط بهره برداری سازه بتنی 
انتخاب منابع قرضه مصالح سنگی مناسب
انتخاب نوع سیمان به کار برده شده
تهیه طرح مخلوط مناسب
نحوه ساخت بتن
نحوه چگونگی منتقل شدن بتن
نوع ریختن و متراکم ساختن بتن
نگهداری و عمل آوری بتن
به منظور دستیابی به یک بتن خوب کلیه موارد فوق می بایست مدنظر قرار گیرد و یک مشاوره بتن بر این موارد نظارت می کند. یکی از موارد بسیار مهم که در برخی از موارد مورد کم توجهی قرار می گیرد، عمل آوری بتن می باشد. چنانچه همه موارد فوق با نهایت دقت مورد نظارت و اجرا قرار گیرد ولی بتن پس از ریختن به طور مناسب عمل آوری نگردد، ممکن است شرایط و الزامات مورد نظر طراح تامین نگردد. به عنوان مثال چنانچه بتنی با در نظر گرفتن کلیه الزامات ساخته شود ولی عمل آوری آن به درستی انجان نشود، نسبت به بتنی که با نسبت آب به سیمان بالاتری ساخته شده ولی به درستی عمل آوری آن صورت پذیرفته است، در آزمایش های دوام عملکرد ضعیف تری از خود نشان خواهد داد، همچنین گفته می¬شود که عمل آوری نامناسب یا عدم عمل آوری بتن می تواند مقاومت فشاری را تا حدود 50 درصد کاهش دهد که این موارد اهمیت عمل آوری بتن را نشان می دهند. با توجه به مواردی که اشاره شد طرح مخلوط مناسب به طرحی گفته می شود که علاوه بر پیاده سازی تمام آیتم های فنی از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد.


برچسب: مشاوره بتن ،مشاور،تدریس بتن ،کارشناسی بتن،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۵:۲۰ توسط:ghoreishi موضوع: نظرات (0)