tejarati tejarati .

tejarati

مشاوره بتن

مشاوره بتن يكي از موارد بسيار مهم در زمينه بتن است زيرا اين امكان را فراهم مي كند كه مشاوره لازم را به كاربران و خريداران بتن را مي دهد تا بتوانند يك بتن مرغوب را انتخاب و خريداري كنند .

در مشاوره بتن در زمينه هاي مختلفي مي توان مشاوره داد در چگونگي مخلوط كردن بتن ،انتخاب بتن با كيفيت و... مي توانند مشاوران و كارشناسان به مشتريان مشاوره بدهند.

يكي از مواردي كه در مشاوره بتن بسيار مهم است مخلوط كردن بتن است كه آن را مورد بررسي قرار مي دهيم.

طرح مخلوط مناسب بتن
به منظور دستيابي به طرح مخلوط مناسب با رعايت الزامات فني و مسائل مالي مي بايست موارد زير مد نظر باشد:
بررسي شرايط  و ضوابط بهره برداري سازه بتني 
انتخاب منابع قرضه مصالح سنگي مناسب
انتخاب نوع سيمان به كار برده شده
تهيه طرح مخلوط مناسب
نحوه ساخت بتن
نحوه چگونگي منتقل شدن بتن
نوع ريختن و متراكم ساختن بتن
نگهداري و عمل آوري بتن
به منظور دستيابي به يك بتن خوب كليه موارد فوق مي بايست مدنظر قرار گيرد و يك مشاوره بتن بر اين موارد نظارت مي كند. يكي از موارد بسيار مهم كه در برخي از موارد مورد كم توجهي قرار مي گيرد، عمل آوري بتن مي باشد. چنانچه همه موارد فوق با نهايت دقت مورد نظارت و اجرا قرار گيرد ولي بتن پس از ريختن به طور مناسب عمل آوري نگردد، ممكن است شرايط و الزامات مورد نظر طراح تامين نگردد. به عنوان مثال چنانچه بتني با در نظر گرفتن كليه الزامات ساخته شود ولي عمل آوري آن به درستي انجان نشود، نسبت به بتني كه با نسبت آب به سيمان بالاتري ساخته شده ولي به درستي عمل آوري آن صورت پذيرفته است، در آزمايش هاي دوام عملكرد ضعيف تري از خود نشان خواهد داد، همچنين گفته مي¬شود كه عمل آوري نامناسب يا عدم عمل آوري بتن مي تواند مقاومت فشاري را تا حدود 50 درصد كاهش دهد كه اين موارد اهميت عمل آوري بتن را نشان مي دهند. با توجه به مواردي كه اشاره شد طرح مخلوط مناسب به طرحي گفته مي شود كه علاوه بر پياده سازي تمام آيتم هاي فني از نظر اقتصادي نيز به صرفه باشد.


برچسب: مشاوره بتن ،مشاور،تدريس بتن ،كارشناسي بتن،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۵:۲۰ توسط:ghoreishi موضوع: نظرات (0)

سازه ال اس اف

سازه ال اس اف يك نوع سازه از پيش ساخته است كه مي تواند در برابر زلزله و ديگر بلا هاي طبيعي از مرگ انسان ها جلوگيري كند.

ال اس اف
ال اس اف همان سازه از قبل ساخته شده است كه با ورق هاي گالوانيزه با كيفيت متفاوت ساخته شده است كه در سال 1850 به جهان معرفي شده است .

ال اس اف تا حدود چند سال پيش كه زمان دوري نيست هيچكس از كاربرد اين سازه مهم خبر نداشت زيرا اين سازه علاوه بر طراحي هاي زيبايي كه مي تواند داشته باشد مي تواند مرگ انسان ها هم به حداقل برساند شايد از خودتان بپرسيد بطور امكان پذير است در ادامه مقاله مي پردازيم .

سازه ال اس اف به دليل سبكي كه دارد مي تواند در برابر سيل و زلزله و ديگر بلاهاي طبيعي از جان انسان حا تا حد زيادي محافظت كند زيرا هنگام خرابي به اندازه ساختمان هاي عظيم و جسه سنگيني بهه همراه ندارد .

اين سازه علاوه بر اين همه مزيا كه دارد در كيفيت و هزينه هم نسبت به خانه هاي در حال حاضر از كيفيت بيشتري برخوردار است زيرا در وقت براي اينكه خيلي سريع تر از يك خانه ساخته مي شود همچنين هزينه ساخت و طراحي اين سازه هم نسبت به خانه بسيار كم تر است و هم چنين بعضي از اين سازه ها را مي توان جاه جا كرد .

از اين سازه در مواردي ديگر نظير گلخانه و كلبه هاي جنگلي و ديگر موارد هم استفاده مي شود .

اين سازه از چندين سال پيش بسيار پيشرفت كرده و بيشتر افراد به جاي خانه هاي باغي يا امثال اين مكان ها بسيار از اين سازه استفاده مي كنند .


برچسب: سازه ال اس اف،پيش ساخته ال اس اف ،ال اس اف،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۲:۳۸ توسط:ghoreishi موضوع: نظرات (0)

بتن پر مقاومت

بتن پر مقاومت يك نوع بتني است كه از نظر استحكام بتن و مقوي بودن بتن بسيار خوب است .

بتن پر مقاومت در كشور هاي پيشرفته جهان تا ساختمان هاي بالاي 30 طبقه استفاده مي شود به اين منظور كه اين بتن مقاومت بسيار بالاييي دارد هم در برابر زلزله و ديگر خطرات احتمالي زيرا به دليل بالا بودن مقاومت اين نوع بتن بسيار مورد كاربرد است در حال حاضر در دنياي ساخت و ساز .

اين محصول باعث افزايش طول دهانه ،افزايش فواصيل تير ها و كاهش ارتفا مقاطع ساختمان است اين محصول همچنين اثرات  كرنش پاييني را داراست.

اجزاي تشكيل دهنده اين محصول مي توان به سنگدانه و سيمان و ماسه اشاره كرد .

به طور خلاصه، قابليت تامين كنندگي ، سهولت در استفادهاز بتن ، ضريب بهره وري از جمله موارد مهم براي انتخاب يك ماده سازنده  براي استفاده در بتن پر مقاومت مي باشد.

در بتن معمولي تابع ظرفيت خمير است و در بتن پر مقاومت مي توان گفت كه تابع ظرفيت ريز سنگدانه ها مي توان اشاره كرد همچنين افزودني هاي شميايي كه در بتن پر مقاومت استفاده مي شود بايد مورد توجه قرار گيرد زيرا اين مواد باعث مي شود كه استحكام بتن و كيفيت بتن افزايش پيدا كند همچنين  مي توان در اين نوع بتن هم از روان كننده پلي كربوكسيلات پودري استفاده كرد .

سن پذيرش تقريبا 100درصد مقاومت فشاري را در سن 28 كسب مي كند .بتن پر مقاومت تا 128 روز مي توان توسعه داد .

به نقل از سايت بتنو:

ماشين آلات، تجهيزات و ناوگان حمل و پمپاژ– داراي اهميت است.

بروز بودن تجهيزات توليد و حمل و نقل بتن پرمقاومت
مكانيزه بودن امر توزين اجزا
سنسورهاي كنترل رطوبت و اسلامپ و آمپر سنج
سيلوي هاي پوزولان (رده هاي C60 به بالا دوغاب قابل استفاده نيست)
افزونه هاي كاهش دما بتن توليد (يخ، آب سرد و هيدروژن مايع)
تراك ميكسرهاي غير فرسوده با توان مخلوط كردن بالاتر و ماشين آلات پمپاژ قوي تر؛
كنترل دماي HSC– با نظر به اين كه بتن هاي پرمقاومت داراي محتواي سيماني بالاتري نسبت به بتن هاي معمولي مي باشند. اين امر طبيعي خواهد بود كه دماي بتن نيز بالاتر از معمول باشد. لذا ملاحظات دمايي بتن پرمقاومت منجر به بهبود اجرا و ابقاي خدمت پذيري المان ها مي شود. پارامترهاي مربوطه به شرح ذيل ميتواند تا حدودي زياد مفيد باشد. يكي يا چند روش همزمان قابل استفاده است.

 


برچسب: استحكام بتن ،بتن پر مقاومت ،بتن قوي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۷:۱۰ توسط:ghoreishi موضوع: نظرات (0)